Іранська ракета «Сімург» не змогла досягти орбіти

30 грудня Іран здійснив новий пуск ракети «Сімург». За заявою представників міністерства оборони Ісламської республіки, це був випробувальний політ, який завершився успіхом. Ракета досягла висоти 470 км, на її борту було три супутники з експериментальним обладнанням.

Пуск ракети «Сімург». Джерело: Tasnim News Agency

Водночас, згідно з опублікованими іранськими ЗМІ даними, носій розвинув швидкість 7350 м/с. Це трохи менше першої космічної швидкості, тож «Сімург» не міг вийти на орбіту. Американській системі NORAD також вдалося зафіксувати появи нових об’єктів у навколоземному просторі після пуску.

Теоретично «Сімург» міг використовуватися і для суборбітального тесту. Проте профіль польоту і те, що ракеті не вистачило зовсім трохи, щоб дістатися орбіти, все ж таки свідчать про невдалий орбітальний запуск. Особливо якщо зважати на статистику космічної програми Ірану. За останні пару років країна здійснила щонайменше чотири космічні запуски, але лише один з них був успішним. Ще як мінімум одна ракета вибухнула на стартовому майданчику під час проведення передпускового обслуговування.

Висота «Сімурга» 26,5 м, маса 87 тонн (у заправленому стані). Як перший ступінь використовується перероблений перший ступінь балістичної ракети «Шахаб-5», другий ступінь це рідинна балістична ракета «Гадр-1». «Сімург» може вивести до 150 кг на низьку навколоземну орбіту.

За американськими даними, попередня невдала спроба пуску «Сімурга» відбулася у червні 2021 року. Іран так і не визнав факту випробування. Варто зазначити, що новий старт «Сімурга» був здійснений на тлі перемовин про ядерну програму Ірану, що відбуваються у Відні. У зв’язку з цим багато хто розглядає цей пуск як спробу чинити тиск на США.

Нагадаємо, що кілька днів тому Росія провела невдалий пуск ракети «Ангара».

За матеріалами https://www.nasaspaceflight.com