Intuitive Machines завершує підготовку до запуску місячної місії

Фахівці NASA та компанія Intuitive Machines розпочали фінальний етап підготовки зонда Nova-C. Його планують відправити до Місяця протягом найближчих кількох тижнів.

Корисне навантаження Nova-C

Nova-C буде запущено в межах фінансованої NASA програми CLPS (Commercial Lunar Payload Services). Її основна мета — залучення комерційних фірм до освоєння супутника нашої планети. Контракт на цю місію компанія отримала 2019 року.

Зонд Nova-C. Джерело: Intuitive Machines

На борту апарата розміщено дванадцять вантажів. Шість є власністю NASA. Серед них лазерний відбивач, стереокамера для вивчення пилових шлейфів, які будуть підняті двигунами посадкової платформи, радіоінструменти, лідар, а також прилад для навігаційного експерименту.

Решта вантажів надані різними приватними замовниками — від Авіаційного університету Ембрі-Ріддла до художника Джеффа Кунса. Найцікавішим із них є селфі-камера EagleCAM, яка буде скинута Nova-C перед посадкою і має зафіксувати посадку апарата.

Як попутний вантаж разом із Nova-C до Місяця також вирушить кубсат Doge-1, запуск якого був оплачений криптовалютою Dogecoin. Він транслюватиме на Землю рекламу, логотипи та різні зображення, які будуть виводитися на зовнішній екран апарата під час перебування на навколомісячній орбіті.

Дата запуску Nova-C

Наразі NASA та Intuitive Machines не називали точної дати пуску апарата. Повідомляється, що він відбудеться не раніше середини лютого. Для місії буде використана ракета Falcon-9.

Місце посадки зонда Nova-C. Джерело: NASA/GSFC/Arizona State University

На те, щоб дістатися Місяця та спробувати здійснити посадку, Nova-C знадобиться 9 днів. Місцем посадки місії має стати 24-кілометровий кратер Малаперт А, розташований приблизно за 300 км від південного полюса супутника. У разі успіху Intuitive Machines стане першою приватною компанією, якій вдалося розв’язати завдання доставляння вантажу на Місяць.