Інопланетяни можуть подати нам знак, використовуючи наднову

Вчені збираються уважно вивчати околиці наднової, що недавно спалахнула в галактиці Цівочне Колесо. Вони вважають, що інопланетяни могли скористатися цим вибухом для привернення нашої уваги та подати знак про своє існування.

Галактика Цівочне колесо
Галактика Цівочне колесо. Джерело: Вікіпедія

Спалах наднової в сусідній галактиці

Група вчених з Університету Вашингтона, Інституту SETI, Єльського університету та Коледжу Сміта опублікувала статтю, у якій повідомляє, що уважно досліджує район спалаху наднової в галактиці Цівочне Колесо (M101). Науковці сподіваються знайти сигнал від інопланетної цивілізації.

Галактика розташована на відстані 21 млн світлових років від нас у напрямку сузір’я Великої Ведмедиці. Вона відома тим, що розгорнута до нас своєю площиною. Наднову, яка отримала позначення SN 2023ixf, відкрили 19 травня 2023 року. Вона спалахнула в одному зі спіральних рукавів цієї зоряної системи.

Наднова належить до типу II, тобто утворилася внаслідок вибуху одиночної зорі, принаймні у 8 разів масивнішої за Сонце. Вчені очікують, що спалах буде видно не менше кількох місяців, а то й років. І вони сподіваються, що впродовж цього часу їм вдасться знайти в її околицях інопланетян.

Інопланетяни хочуть привернути до себе увагу

Вчені запевняють, що інопланетна цивілізація могла б використати вибух наднової, аби привернути до себе увагу. Об’єктів у космосі надзвичайно багато, і куди саме треба дивитися у пошуках «братів по розуму» — незрозуміло. Тож вони можуть дочекатися вибуху наднової, який точно побачать навіть в інших галактиках, і спробувати подати якийсь сигнал про своє існування.

Саме його й планують шукати астрономи. Для цього вони раз на місяць протягом усього часу, поки буде видно наднову, вдивлятимуться у те, що вони називають еліпсоїдом SETI — область, де інопланетні цивілізації можуть якось проявити своє існування.

За своєю формою ця область нагадує яйце, всередині неї розташовані понад 100 зір. Вчені визнають, що ймовірність подачі якогось сигналу інопланетянами достатньо низька. Але вони не збираються через це відмовлятися від пошуків.