Індія запустила супутник для вивчення чорних дір

Організація космічних досліджень Індії (ISRO) продовжує дивувати своїм стрімким прогресом. 1 січня їй вдалося запустити супутник X-ray Polarimeter Satellite, призначений для здійснення досліджень у поляризованому рентгенівському світлі. Одним із головних об’єктів його уваги стануть чорні діри.

Запуск супутника з Шаріхокоти
Запуск супутника зі Шрихарикоти. Джерело: phys.org

Новий індійський супутник

У понеділок, 1 січня, з головного космодрому Індії на острові Шрихарикота біля узбережжя штату Андхра-Прадеш, стартувала ракета. Вона вивела на орбіту заввишки 350 км супутник X-ray Polarimeter Satellite.

Відповідно до заяв ISRO, запуск пройшов вдало і незабаром супутник почне працювати. Він має масу близько 450 кг і призначений для дослідження Всесвіту в поляризованому рентгенівському випромінюванні.

Індія — не перша країна, що вивела на орбіту подібний апарат. Ще у 2021 році NASA запустила космічний телескоп IXPE, який зараз здійснює одне відкриття за іншим. Проте об’єктів для дослідження в цьому спектрі ще багато. Зокрема, новий індійський супутник має дослідити чорні діри та з’ясувати, як вони обертаються.

Успіхи та плани Індії

Запуск супутника для дослідження у поляризованому рентгенівському світлі став новим успіхом ISRO. Минулого року Індія вже здивувала всіх, коли спочатку посадила на Місяць свій ровер, а потім відправила в космос сонячну обсерваторію.

Індійські вчені вже довели, що навіть із невеликими бюджетами можуть успішно здійснювати автоматичні місії світового рівня. Проте в їхнії найближчих планах щось значно більше — запуск пілотованого корабля. Апарат під назвою «Гаганьян» уже пройшов усі основні випробування. Вже у 2024-му він має здійснити спочатку безпілотні, а потім і пілотовані польоти. Якщо Індії це вдасться, вона стане четвертою державою, що змогла самостійно запустити в космос своїх громадян.