Індія розслідує падіння уламків китайської ракети

В Індії на землю впали велике металеве коло та невелика куля. Національна організація з космічних досліджень підозрює, що це можуть бути уламки китайської ракети. Піднебесна з цього приводу зберігає мовчання.

Індія знайшла ці уламки на своїй території
Індія знайшла космічні уламки на своїй території. Джерело: Goodwordnews.com

Індія дослідила космічні уламки

2 квітня у сільській місцевості на заході Індії впали два об’єкти, які можна визначити як космічне сміття. Один із них являє собою металеве коло діаметром від двох до трьох метрів. Його вага складає майже 40 кг. Другий є кулею діаметром приблизно пів метра.

15 квітня у селище, біля якого упали об’єкти, прибули двоє вчених з Індійської організації з космічних досліджень (ISRO). Експерти дослідили об’єкти та розпитали місцевих. За словами останніх, ввечері на небі спалахнув диск, і незрозумілі важкі деталі впали на землю. Селяни поховалися в домівках, побоюючись вибуху.

Експерти дійшли висновку, що мають справу з деталями третього ступеня китайської ракети «Чанчжен». Вони навіть назвали можливий запуск, якого стосуються знайдені об’єкти. Йдеться про носій «Чанчжен-3В» із серійним номером Y77, який полетів у космос у лютому 2021 року.

Скандал із китайськими ракетами

Самі китайці поки що не підтверджують, що знайдені в Індії уламки належать їхній ракеті. Зокрема, вони не повідомляють, що з якоюсь із їхніх ракет могло щось трапитися, щоб її третій ступінь міг упасти на Індію.

Якщо ж китайське походження знайдених уламків підтвердиться, то це може викликати неабиякий скандал. Річ у тім, що менше ніж рік тому залишки ракети Піднебесної вже падали на Індію. 30 травня 2021 30-метрова секція ракети «Чанчжен-5В» тоді досягла поверхні океану поблизу узбережжя країни.

Також восени 2021 року ISRO вдалося запобігти зіткненню свого зонда «Чандраян-2» з американським апаратом на орбіті Місяця.