Індійський уряд затвердив місію «Чандраян-3»

Космічні технології

Як повідомив адміністратор Індійської організації космічних досліджень ISRO доктор Кайласавадіву Сіван (Kailasavadivoo Sivan), уряд країни схвалив реалізацію місії «Чандраян-3». Новий космічний апарат має зробити те, що не вдалося його попереднику «Чандраян-2» — висадити на місячну поверхню індійський ровер.

Нагадаємо, що перша спроба посадити індійський апарат на Місяць відбулася у вересні 2019 року. Це завдання було покладено на спускальну платформу «Вікрам». Після відокремлення від орбітального модуля «Чандраян-2» і успішного виконання необхідних маневрів вона розпочала зниження. Спочатку спуск проходив без помітних ускладнень. Але коли платформа перебувала на висоті лише кількох кілометрів від місячної поверхні, центр управління несподівано втратив із нею контакт. Пізніше американський супутник LRO зазнімкував кратер, що залишився після падіння «Вікрам». За даними ISRO, аварія була спричинена збоєм у роботі гальмівного двигуна платформи.

«Чандраян-3» складатиметься з перелітного модуля і спускальної платформи з місяцеходом. Ретрансляція зібраної інформації має здійснюватися за допомогою орбітального апарата «Чандраян-2», який зараз працює на селеноцентричній орбіті. Відмова від оснащення «Чандраян-3» власним орбітальним модулем дасть змогу інженерам ISRO прискорити складання нового зонда та заощадити чималі кошти. Загальна вартість його створення та запуску орієнтовно становитиме 86 млн доларів, що зовсім небагато порівняно з бюджетами міжпланетних місій NASA та ESA.

Раніше повідомлялося, що ISRO сподівається відправити «Чандраян-3» до Місяця вже в листопаді 2020 року. Однак, найімовірніше, це занадто оптимістична оцінка. За словами Сівана, на будівництво та підготовку апарата до запуску знадобиться 14-16 місяців. Це означає, що «Чандраян-3» стартує не раніше 2021 року.