Ілон Маск показав 140-метрову вежу Mechazilla для «лову» Starship

Компанія SpaceX готується до першого орбітального запуску космічного корабля Starship. У разі успіху вона підвищить шанси підкорення людьми Марса. За кілька днів до першого запуску генеральний директор Ілон Маск поділився у Twitter знімком гігантської 140-метрової вежі під назвою Mechazilla («Мехазілла»), яка використовуватиметься як для запуску, так і для «лову» зорельоту Starship. Mechazilla розміщена на території космодрому SpaceX Starbase у Техасі.

Mechazilla
140-метрова вежа Mechazilla для запуску та «лову» величезного зорельота SpaceX. Фото: SpaceХ

Будівництво вежі пов’язане з тим, що у SpaceX вирішили відмовитися від традиційних посадкових опор. Оскільки основне завдання космічного корабля полягає в тому, щоб виводити корисне навантаження в космос із більш високою ефективністю. Саме тому для зниження ваги інженерам довелося відмовитися від важких опор.

Ідея полягає в тому, щоб під час повернення першого ступеня Starship Super Heavy ракета сповільнювалася за допомогою двигунів і м’яко зачіплялася аеродинамічним кермом за стрілу пускової вежі. На думку співробітників SpaceX, цей спосіб дозволить значно знизити інтервал між запусками у порівнянні з традиційною посадкою на морську платформу.

Під час віртуальної зустрічі Ради з космічних досліджень Національної академії наук, інженерії та медицини Маск заявив, що Starship, як він «сподівається», злетить у 2022 році. Запуск був відкладений з грудня 2021-го через екологічну оцінку Федерального авіаційного управління США (FAA).

Нагадаємо, що раніше висотний тест прототипу Starship завершився невдачею.