Hubble зробив передсвятковий знімок туманності Сніговик

З наближенням зими та різдвяних свят космічний телескоп Hubble, який нещодавно частково відновив наукові спостереження, поринув у новорічний настрій і зазнімкував туманність Сніговик цього тижня. Ця туманність розташована у сузір’ї Корми, що знаходиться на відстані приблизно 6 тисяч світлових років від Землі.

Туманність Сніговика
Туманність Сніговик, що розташована у сузір’ї Корми. Фото: NASA, ESA

Сніговик емісійна туманність, утворена з іонізованого газу. Коли зорі народжуються всередині туманності, вони випромінюють енергію у вигляді інтенсивного світла. Це випромінювання взаємодіє з навколишнім газом, іонізуючи його і змушуючи світитися. Саме ця іонізація надає туманностям барвистих кольорів та неповторних форм.

Звичайно, багато хто може сумніватися, що на знімку видно Сніговика. І це справді так, оскільки на титульній картинці зображена лише частина загальної форми туманності. Тому вчені поділилися бонусним зображенням, на якому вже проглядається знайомий контур символу Нового року.

SH2-302
Космічний телескоп Hubble відобразив лише невеликий сегмент туманності Сніговик

На меншому зображенні зліва можна побачити туманність цілком. Вона має форму двох пелюсток, причому одна значно більша за іншу. Саме ця конфігурація дала назву туманності, на боці якої угадується сніговик із характерним шарфом.

У каталозі, складеному астрономом Стюартом Шарплессом, Сніговик має позначення SH2-302.

Раніше ми повідомляли про те, як Hubble сфотографував тьмяну спіральну галактику.