Hubble зазнімкував «зоряні ясла»

Фахівці групи супроводу місії Hubble опублікували нове ефектне зображення об’єкта далекого космосу. Цього разу телескоп зазнімкував регіон активного зореутворення AFGL 5180, розташований у сузір’ї Близнюків на відстані приблизно 5 тис. світлових років.

Регіон активного зореутворення AFGL 5180 (фото Hubble). Джерело: ESA/Hubble & NASA, J. C. Tan (Chalmers University & University of Virginia), R. Fedriani (Chalmers University)

У центрі знімка ми можемо побачити масивну зорю, що формується. Вона є джерелом двох джетів, які врізаються в газопилові хмари, що оточують її, і утворюють у них дві гігантські порожнини. Новонароджене світило висвітлює ці порожнини, подібно до світла маяка, яке пробивається крізь грозові хмари.
Основна проблема при вивченні подібних регіонів пов’язана з пилом, що блокує видиме світло. На щастя, встановлена на телескопі Hubble камера WFC3 (Wide Field Camera 3) може отримувати зображення в ближньому інфрачервоному діапазоні, що дає нам можливість побачити недоступні для звичайних телескопів подробиці процесу формування нових зір.