Hubble зазнімкував яскраве ядро «історичної» спіральної галактики

Астрономи, які працюють із телескопом Hubble, опублікували нове зображення. На ньому зафіксована галактика ESO 422-41.

Галактика ESO 422-41. Джерело: ESA/Hubble & NASA, C. Kilpatrick

ESO 422-41 розташована на відстані 34 млн світлових років від Землі у напрямку до сузір’я Голуба. Як і наш Чумацький Шлях, вона являє собою спіральну галактику. Фото Hubble дає змогу в деталях розглянути її структуру. Ми можемо побачити усипані безліччю зоряних скупчень спіральні рукави ESO 422-41, а також сяйво її щільного ядра.

Попри безликість назва галактики ESO 422-41 досить цікава, бо дає змогу кинути погляд на історію астрономії. До появи автоматизованих оглядів неба астрономи використовували найпотужніші телескопи того часу для отримання сотень знімків, що охоплюють певну область неба. Пізніше вони вивчали отримані знімки, намагаючись скласти каталог усіх виявлених нових об’єктів.

У 1970-х новий телескоп Південної Європейської обсерваторії провів подібне знімкування південного неба, яке тоді було вивчено гірше за північне. У той час основною технологією для запису зображень були скляні пластини, оброблені хімікатами. Так був створений Атлас південного неба ESO (B). Він дозволив астрономам знайти сотні раніше невідомих галактик, зокрема ESO 422-41.

Відтоді астрономія зробила величезний крок вперед на користь цифрових автоматизованих оглядів неба. Проте вчені все ще іноді звертаються до архівів і переглядають скляні пластини — наприклад, під час вивчення змінних зір.

Комети врізалися в Уран і Нептун щогодини впродовж мільйона років