Hubble зазнімкував вир матерії та енергії в галактиці NGC 4951

Група супроводу місії Hubble опублікувала нове зображення. На ньому зафіксована спіральна галактика NGC 4951.

Галактика NGC 4951 (фото Hubble). Джерело: ESA/Hubble & NASA, D. Thilker, M. Zamani (ESA/Hubble)

NGC 4951 розташована на відстані 49 млн світлових років від Землі у напрямку до сузір’я Діви. На фото Hubble добре видно закручені навколо її яскравого ядра спіральні рукави. Вони усипані рожевими плямами, що відповідають регіонам активного зореутворення, а також молодими блакитними зорями та темними клубами пилу.

Дані, використані для створення цього зображення, були отримані Hubble в межах програми з вивчення руху матерії та енергії в прилеглих галактиках. Галактики постійно проходять цикл зореутворення, під час якого газ у них утворює молекулярні хмари. Вони формують нові зорі, які потім розсіюють хмари, з яких утворилися, за допомогою потужного випромінювання або зоряного вітру в процесі, який називається зворотним зв’язком. Газ, що залишився, формує нові хмари в інших місцях. Цей колообіг рухомої матерії та енергії визначає, як швидко галактика утворює зорі і як швидко вона спалює запаси газу — тобто, як вона еволюціонує протягом свого життя.

NGC 4951 також є сейфертівською галактикою. Так називають галактики, що мають дуже яскраве й активне ядро. За оцінками астрономів приблизно 10% галактик у Всесвіті відносяться до сейфертівських.

Раніше ми розповідали про те, як астрономи використали дані телескопів Hubble та James Webb для створення візуалізації знаменитих Стовпів Творіння.

За матеріалами esahubble.org