Hubble зазнімкував три галактики, що зіштовхуються

Орбітальна обсерваторія Hubble одержала нове захопливе зображення далекого космосу. Воно демонструє SDSSCGB 10189 — групу з трьох галактик, що зіштовхуються, в сузір’ї Волопас.

Група з трьох галактик SDSSCGB 10189, що зіштовхуються. Джерело: ESA/Hubble & NASA, M. Sun

Галактичні зіткнення є досить поширеною подією у Всесвіті. Проте, зазвичай у них бере участь лише дві галактики, тоді як випадки на кшталт SDSSCGB 10189 дуже рідкісні.

SDSSCGB 10189 складається з трьох зореутворюючих галактик, розділених дистанцією в 50 тисяч світлових років, що зовсім небагато за масштабами таких об’єктів. Для порівняння, Чумацький Шлях та Галактика Андромеди розділені дистанцією, що становить близько 2,5 млн світлових років. Можна звернути увагу, що форми галактик SDSSCGB 10189 спотворені та між ними простяглися приливні хвости, що складаються з викинутих зір та газу. У майбутньому вони будуть остаточно зруйновані, а потім зіллються в єдину гігантську галактику.

На знімку Hubble також можна побачити й четверту галактику, яка, здавалося б, рухається у напрямку SDSSCGB 10189. Але насправді вона не має жодного відношення до цієї групи.

Знімок SDSSCGB 10189 був зроблений у межах дослідження, метою якого є встановлення походження найяскравіших та найпотужніших галактик у Всесвіті, які зазвичай розташовані в центрах скупчень. Астрономи підозрюють, що вони утворилися під час злиття, що нагадують зазнімковане Hubble.

Раніше ми розповідали про те, як телескоп Chandra зазнімкував зіткнення за участю трьох галактичних скупчень.