Hubble зазнімкував скупчення галактик, яке «майже втекло»

Група супроводу місії Hubble опублікувала нове чудове зображення далекого космосу. На ньому можна побачити кілька цікавих об’єктів.

Скупчення галактик на знімку телескопа Hubble. Джерело: ESA/Hubble & NASA, H. Ebeling

Знімок демонструє ділянку неба в сузір’ї Живописець. У її правій верхній частині можна побачити групу з великих еліптичних галактик. У лівій частині знімка видно кілька зір, які є частиною нашого Чумацького Шляху. Вони виділяються за рахунок дифракційних променів, що їх оточують. Цей характерний оптичний ефект виникає через особливості конструкції дзеркала телескопів-рефракторів.

Зображення Hubble було отримано під час проєкту, метою якого є пошук масивних галактичних скупчень, пропущених під час попередніх оглядів. Не дивно, що астрономи дали йому жартівливу назву «Вони мало не пішли». Спостереження ведуться в моменти, коли фахівці NASA здійснюють перенацілювання Hubble на інші ділянки неба і телескоп «простоює».

Знаючи про те, як скупчення галактик розподілені у Всесвіті, астрономи можуть отримати уявлення про розподіл таємничої темної матерії, що становить більшу частину їхньої маси. Її потужна гравітація виступає як гігантська лінза, спотворюючи та посилюючи світло від найвіддаленіших об’єктів. Це дає вченим можливість зазирнути на край Всесвіту і побачити тіла, які в іншому разі були б занадто тьмяні навіть для найпотужніших земних телескопів.

Нагадаємо, що пошуки темної матерії є одним з основних завдань стратосферного телескопа NASA, який нещодавно надіслав свої перші знімки.