Hubble зазнімкував наслідки космічного вибуху

Група супроводу місії Hubble опублікувала нове яскраве зображення. Воно демонструє галактику UGC 2890, що стала домом для однієї з найяскравіших подій у Всесвіті.

Галактика UGC 2890 (фото Hubble). Джерело: ESA/Hubble & NASA, C. KilpatrickUGC 2890

Галактика UGC 2890 розташована на відстані 30 млн світлових років від Чумацького Шляху у напрямку до сузір’я Жирафа. Як і наш Чумацький Шлях, вона класифікується як спіральна галактика. Попри те, що ми бачимо UGC 2890 з «ребра», на знімку Hubble можна розглянути деякі елементи її спіральної структури, а також характерні темні пилові смуги.

У 2009 році в UGC 2890 спалахнула наднова. Вона була класифікована як тип II. Такі події виникають унаслідок колапсу ядер зір-гігантів, чия маса перевищує сонячну щонайменше у вісім разів. Вони призводять до утворення нейтронних зір або чорних дір.

Хоча сама наднова давно згасла, астрономи направили Hubble на UGC 2890 для вивчення її довкілля. Дослідників особливо цікавлять вік і маси сусідніх зір. Це знання може допомогти їм краще визначити, які саме типи світил завершують своє життя спалахами наднових типу II. Крім того, астрономів цікавить наявність «тих, хто вижив»: колишніх компаньйонів зорі, що вибухнула, які могли пережити її загибель.

Раніше ми розповідали про те, як астрономи знайшли наднову проміжного типу.