Hubble зазнімкував найяскравіший залишок наднової у сусідній галактиці

Космічний телескоп Hubble створив яскравий портрет об’єкта далекого космосу DEM L 190. Він утворився в результаті спалаху наднової зорі.

Залишок наднової DEM L 190 (фото Hubble). Джерело: ESA/Hubble & NASA, S. Kulkarni, Y. Chu

DEM L 190 розташований на відстані 160 тисяч світлових років від Землі у Великій Магеллановій Хмарі (ВМХ) — карликовій галактиці, яка є супутницею нашого Чумацького Шляху. За словами астрономів, це найяскравіший залишок наднової у ВМХ.

Отриманий Hubble портрет демонструє безліч цікавих деталей DEM L 190. Залишок наднової складається з багатьох довгих ниток і тонких шарів газу, які яскраво світяться помаранчевим і синім кольором. Його краї окреслюють слабкі газові хмари. Залишок оточений кількома розсіяними синіми та червоними зорями, а на задньому тлі можна побачити безліч маленьких червоних зір.

Портрет DEM L 190 був створений на основі кількох серій спостережень, виконаних у різні роки з залученням різних інструментів. Перші портрети DEM L 190 були зроблені з використанням камери WFPC2, яка була встановлена на ​​Hubble у період з 1993 по 2009 рік. Під час останньої місії обслуговування телескопа вона була замінена більш досконалою WFPC3, яка потім зробила новий знімок залишку наднової. Зібрані двома камерами дані потім були об’єднані в єдине зображення залишку наднової.

Раніше ми розповідали про те, як алгоритм машинного навчання відкрив тисячу наднових.