Hubble зазнімкував галактику в сузір’ї Змії

Група супроводу місії Hubble опублікувала нове ефектне зображення, зроблене космічним телескопом. На цей раз на знімок потрапила спіральна галактика NGC 5921.

Галактика NGC 5921. Джерело: ESA/Hubble & NASA, J. Walsh

NGC 5921 розташована на відстані 80 млн світлових років від Землі у напрямку сузір’я Змії. За своєю будовою вона нагадує Чумацький Шлях. На фото Hubble можна побачити смугу, що складається з зір і газу, що перетинає центр галактики. Вона називається перемичкою (баром). Вважається, що приблизно дві третини спіральних галактик (у тому числі й наша) мають подібну структуру.

З перемички «виростають» спіральні рукави NGC 5921. Вони густо всипані скупченнями молодих зір і мережею темних «прожилок», що складаються з пилу. У 2001 в NGC 5921 також спостерігався спалах наднової.

Знімок NGC 5921 був зроблений у межах наукового проєкту, в якому, крім Hubble, брала участь обсерваторія Gemini. Його основним завданням було вивчення впливу надмасивних чорних дір на галактики. Метою телескопа Hubble було визначення маси зоряного населення NGC 5921, а також збір калібрувальних даних.

На завершення зазначимо, що сузір’я Змії, в якому розташована NGC 5921, унікальне тим, що воно складається з двох незв’язаних частин, які називаються «Головою змії» та «Хвостом змії». Вони розділені іншим сузір’ям під назвою Змієносець.

Нагадаємо, що недавно Hubble зазнімкував найдальшу зорю у Всесвіті.