Hubble зазнімкував дивну галактику з гігантським кільцем

Група супроводу місії Hubble опублікувала знімок галактики, який дуже незвичайно виглядає, відомої під позначенням Arp-Madore 417-391. Вона утворилася внаслідок «космічного ДТП».

Галактика Arp-Madore 417-391 (фото Hubble). Джерело: ESA/Hubble & NASA, Dark Energy Survey/DOE/FNAL/DECam/CTIO/NOIRLab/NSF/AURA, J. Dalcanton

Arp-Madore 417-391 розташована на відстані 670 млн світлових років від Землі у напрямку південного сузір’я Ерідана. Вона складається з двох спіральних галактик, які знаходяться у процесі злиття. Гравітаційні взаємодії вже спотворили вихідну форму галактик та вирвали з них значну частину речовини, яка сформувала гігантську кільцеву структуру. Вона усіяна безліччю блакитних вогників. Це скупчення новонароджених зір. Водночас знімок Hubble демонструє, що ядра галактик поки не злилися в єдине ціле.

Зображення Madore 417-391 було отримане за допомогою встановленої на Hubble камери ACS. Знімання велося у межах проєкту пошуку незвичайних об’єктів, які могли б стати цілями для космічного телескопа James Webb та наземних обсерваторій. Їхні спостереження відбуваються під час коротких перерв, коли інженери розвертають Hubble, щоб націлити його на інший об’єкт.

Раніше ми розповідали, як Hubble зазнімкував міжгалактичний міст.