Hubble та James Webb зробили спільний портрет двох галактик

Представлене зображення складається зі знімків, зроблених телескопом James Webb (JWST) в інфрачервоному діапазоні та телескопом Hubble у видимому та ультрафіолетовому діапазоні. Воно демонструє пару галактик, відомих під позначенням VV 191.

Пара галактик VV 191 (спільне фото телескопів James Webb та Hubble). Джерело: NASA, ESA, CSA, Rogier Windhorst (ASU), William Keel (University of Alabama), Stuart Wyithe (University of Melbourne), JWST PEARLS Team, Alyssa Pagan (STScI)

VV 191 складається з еліптичної та спіральної галактики. Вони знаходяться на відносно невеликій (за астрономічними мірками) відстані одна від одної, але при цьому активно не взаємодіють. Hubble та JWST зазнімкували VV 191 у межах проєкту з вивчення міжзоряного пилу. Астрономи використовували світло від еліптичної галактики, щоб виявити пилові структури у спіральній галактиці.

Отримане, двома космічними телескопами, зображення демонструє довгі, надзвичайно запилені рукави спіральної галактики. Складається враження, що вони перетинаються із центральною опуклістю еліптичної галактики, хоча насправді це не так.

На знімку також можна побачити низку цікавих фонових об’єктів. Наприклад, дві далекі спіральні галактики у верхньому лівому кутку. Вони мають однакові видимі розміри, але пофарбовані в різні кольори. Очевидно, це пов’язано з тим, що одна з галактик містить багато пилу, а інша знаходиться на дуже великій відстані.

Вставка, що демонструє найдальшу галактику, чиє світло спотворилося під дією гравітації VV 191. Джерело: NASA, ESA, CSA, Rogier Windhorst (ASU), William Keel (University of Alabama), Stuart Wyithe (University of Melbourne), JWST PEARLS Team, Alyssa Pagan (STScI)

Також можна звернути увагу на червону дугу, яка обрамляє верх еліптичної галактики. Це набагато далека галактика, чиє світло спотворилося під дією гравітації VV 191. Цікаво, що цей об’єкт видно лише на інфрачервоних знімках JWST.