Hubble сфотографував туманність Вуаль

Використовуючи поліпшені алгоритми обробки даних, фахівці групи супроводу місії Hubble опублікували нове зображення туманності Вуаль, яке демонструє раніше невідомі подробиці  її структури.

Ця туманність розташована на відстані 2100 світлових років від Землі та є видимою частиною Петлі Лебедя — залишку наднової, що спалахнула приблизно 10 тис. років тому. Вона утворилася в результаті колапсу світила, маса якого в 20 разів перевищувала сонячну. У момент спалаху наднова була яскравіше Венери й, швидше за все, її можна було побачити навіть вдень.

Туманність Вуаль (фото Hubble). Джерело: ESA/Hubble & NASA, Z. Levay

Відтоді викинута під час загибелі зірки речовина розлетілася на 65 світлових років від епіцентру, утворивши складний візерунок із ниток іонізованого газу. За досить значної протяжності ці нитки мають відносно скромну товщину, в середньому близько 6 млрд км, що можна порівняти з відстанню від Землі до Плутона.

Щоб створити зображення туманності, вчені опрацювали дані, отримані камерою WFC3, із застосуванням п’яти різних фільтрів. Блакитний колір відповідає випромінюванню іонізованого кисню, червоний — азоту і водню.

James Webb виявив найвіддаленіший вибух наднової у ранньому Всесвіті