Hubble сфотографував карликову еліптичну галактику

Новини астрономії, астрофізики та космології

У центрі цього зображення, отриманого телескопом Hubble, видно цілий розсип зірок. Однак це не зоряне скупчення – насправді перед нами карликова еліптична галактика PGC 29388, розташована на відстані 21 млн світлових років у сузір’ї Гончих Псів.

Карликова галактика PGC 29388. Фото Hubble. Джерело: ESA/Hubble & NASA, T. Armandroff

Подібні об’єкти характеризуються еліпсоїдною формою і яскравістю, що зменшується до країв. У їхньому складі домінують відносно холодні та старі червоні зірки. Карликові галактики набагато менше асоціацій на кшталт нашого Чумацького Шляху. За різними оцінками, зіркове населення PGC 29388 обчислюється сотнями мільйонів, у найкращому разі — кількома мільярдами світил (для порівняння: до складу нашої Галактики входить від 200 до 400 млрд зірок).

За однією з версій, карликові еліптичні галактики є реліктовими об’єктами, що виникли ще на самому початку епохи формування галактик, свого роду «будівельною цеглою», що залишилися незалученими при утворенні сучасних гігантських зіркових систем. Втім, є альтернативна гіпотеза. Згідно з нею, подібні об’єкти являють собою залишки маломасивних спіральних галактик, що зазнали багаторазових зближень з більшими системами та втратили більшу частину своєї речовини.

На задньому плані знімка Hubble помітно багато туманних об’єктів. Майже всі вони є іншими галактиками, що значно перевершують за розмірами PGC 29388.

За матеріалами: https://www.spacetelescope.org