Hubble показав зіткнення двох галактик

Група супроводу місії Hubble опублікувала нове зображення, отримане космічним телескопом. На ньому зображені галактики, що стикаються.

Пара галактик Arp 107, що взаємодіють. Джерело: ESA/Hubble & NASA, J. Dalcanton

Пара зазнімкованих Hubble галактик відома під позначенням Arp 107. Вона розташована на відстані 465 млн світлових років від Землі у напрямку до сузір’я Малий Лев.

Галактика, яка розташована в лівій частині знімка, класифікується як сейфертівська. Це означає, що вона має активне ядро. Прихована в ньому надмасивна чорна діра поглинає велику кількість матеріалу, що супроводжується виділенням значної кількості енергії. Такі галактики відрізняються від квазарів тим, що розташовані ближче до Чумацького Шляху, а їхні ядра не такі яскраві. Це дає астрономам можливість вивчати їх цілком.

На знімку Hubble видно великий сяючий поодинокий спіральний рукав, що виходить від ядра сейфертівської галактики та огинає її знизу. У ньому добре проглядаються пил і газ. У правій частині зображення видно другу, меншу за розміром, галактику. В її центрі також розташоване активне ядро, але навколо нього набагато менше матеріалу. Дві галактики пов’язує «міст», що складається з вирваного приливними силами газу й пилу.

Вивчення таких об’єктів важливе для астрономів, тому що допомагає їм краще зрозуміти, як відбувається еволюція галактик. Опублікований знімок був зроблений Hubble під час програми, метою якої є знімкування галактик, які неможливо чітко віднести ні до спіральних, ні до еліптичних.

Раніше ми розповідали про те, як Hubble зазнімкував галактику-пенсіонера.