Hubble показав наслідки вибухової активності молодої зорі

Представлене зображення було отримане камерою WFC3, встановленою на космічному телескопі Hubble. Воно демонструє молодий зоряний об’єкт IRAS 05506+2414.

Новонароджена зоря, оточена хмарою з викинутої речовини. Джерело: ESA/Hubble & NASA, R. Sahai

IRAS 05506+2414 розташований на відстані 9 тисяч світлових років від Землі у напрямку сузір’я Тельця. Він утворився внаслідок вибуху, створеного новонародженою зорею.

Молоді світила оточені газопиловими дисками. Взагалі, вони викидають частину їхньої речовини у вигляді двох джетів. Однак IRAS 05506+2414 утворився в результаті набагато потужнішої вибухової події, яка викинула матерію у різних напрямках. За оцінками астрономів, її швидкість становить 350 км/c.

У той час, як дослідники могли оцінити приблизну швидкість розльоту матеріалу, виміряти відстань до IRAS 05506+2414 було набагато складніше. Тому вони й залучили Hubble. Отримавши необхідні дані, тепер вони зможуть правильно визначити яскравість новонародженої зорі, кількість енергії, яку вона випромінює та масу. Своєю чергою це дозволить пролити світло на механізм, який призвів до такого незвичайного прояву активності.

Нещодавно ми розповідали про те, як Hubble зазнімкував проміжну спіральну галактику з активним ядром.