Хмарні пояси Юпітера

Представлене зображення, передане на Землю апаратом Juno 10 квітня 2020 року, демонструє характерні хмарні пояси в південних широтах Юпітера.

Хмарні пояси в південній півкулі Юпітера. Джерело: NASA/JPL-Caltech/SwRI/MSSS/David Marriott

Юпітер є не тільки найбільшою з планет Сонячної системи — він також має найменший період обертання. Газовий гігант робить один оберт навколо власної осі трохи менше ніж за 10 годин. Це швидке обертання створює потужні струменеві потоки, що розділяють юпітеріанські хмари на характерні яскраві зони і темні пояси, які можна спостерігати на подібних знімках.

У момент знімкування Juno пролітав над 58° п.ш. гігантської планети, перебуваючи на відстані 64 тис. км від верхівок її хмар. Обробку зображення виконав астроентузіаст Девід Меріотт (David Marriott).

До кінця своєї місії зонд має здійснити ще дев’ять зближень із Юпітером. 31 липня 2021 року Juno буде зведений з орбіти, і спрямований в атмосферу газового гіганта. Це необхідно, щоб унеможливити навіть мізерно малу ймовірність майбутнього зіткнення некерованого апарата з одним із крижаних лун планети та «зараження» його поверхні земними мікроорганізмами.

За матеріалами https://www.missionjuno.swri.edu