«Хакуто-R» вийшов на навколомісячну орбіту

Космічний апарат «Хакуто-R» успішно вийшов на навколомісячну орбіту. Про це йдеться в повідомленні приватної японської компанії iSpace. Апарат спробує здійснити м’яку посадку наприкінці квітня.

Японский аппарат "Хакуто-R" на орбите Луны
Японський апарат «Хакуто-R» на орбіті навколо Місяця (концепт). Джерело: iSpace

«Хакуто-R» був запущений 11 грудня 2022 року. Апарат має висоту 2,3 м, ширину 2,6 м і суху масу 340 кг (1000 кг з урахуванням палива). Його корисне навантаження складається з низки наукових приладів, наданих як приватними, так і державними замовниками, а також «Рашида» — першого в історії арабського ровера. 10-кілограмовий апарат був побудований Космічним центром Мохаммеда Бін Рашида (ОАЕ). Наукове оснащення ровера включає дві камери високої роздільної здатності, мікроскоп, тепловізор і зонд Ленгмюра.

Через паливні обмеження, «Хакуто-R» не був запущений безпосередньо до Місяця, а виведений на низьковитратну перехідну траєкторію. Спочатку апарат віддалився від Землі на 1,4 млн км, а потім знову почав до неї наближатися. 20 березня «Хакуто-R» виконав маневр, необхідний для того, щоб місячна гравітація «підхопила» його і перевела на постійну орбіту. Він завершився успіхом.

Наступним кроком має стати м’яка посадка. Згідно із заявами iSpace, вона відбудеться наприкінці квітня. Апарат спробує здійснити посадку в районі кратера Атлас — 87-кілометрової ударної формації, розташованої в північній частині видимої сторони супутника нашої планети. У разі успіху iSpace стане першою приватною компанією, яка успішно посадила свій апарат на Місяць.

Слід додати, що японська компанія вже займається розробкою своєї другої місячної місії. Наразі вона запланована на 2024 рік, у ній буде залучений аналогічний спускальний апарат. Фахівці iSpace також ведуть спільні з компанією Draper роботи зі створення більшого спускального апарата, здатного доставити велике корисне навантаження на місячну поверхню. Його планують запустити в межах третьої місії iSpace.