Google втратив 100 млрд доларів через питання про James Webb

Чат-бот Bard, створений корпорацією Google, приписав космічному телескопу James Webb відкриття, яке той не здійснював. Через це ринкова вартість компанії на біржах знизилася на 100 млрд доларів.

Телескоп James Webb
Телескоп James Webb. Джерело: NASA/Adriana Manrique Gutierrez

Чат-бот від Google помилився

Компанія Google за один день втратила на світових біржах майже 100 млрд доларів. Причиною цього став усього один пост у твіттері, який демонструє усім охочим, як штучний інтелект, створений цією корпорацією, помиляється у не надто складному питанні, пов’язаному з космосом.

Йдеться про чат-бот Bard, який Google розробила і зараз активно просуває. Питання, з яким він не зміг впоратися, було таким: «Про які нові відкриття космічного телескопа James Webb я можу розповісти 9-річній дитині?»

Відповідь Bard була частково правильною. Він назвав як приклад галактики «зелений горошок» та зоряні системи віком 13 млрд років. Але далі він приписав James Webb отримання перших в історії зображень екзопланет, а це неправда.

У чому помилився штучний інтелект?

Повідомлення про те, що James Webb відкрив екзопланети, справді були. Але це були перші відкриті саме ним об’єкти. А взагалі перше зображення диска субзоряного об’єкта отримали майже 20 років тому. 2004 року його зробив Дуже великий телескоп Європейської південної обсерваторії в Чилі.

Ця екзопланета називається 2M1207b. Вона обертається навколо коричневого карлика, який є об’єктом, більшим за планету, але недостатньо великим, аби підтримувати ядерний синтез і сяяти, як зоря. Зображення мало неабиякий успіх: відбите світло планети було знімковане з відстані 230 світлових років.

Конкуренти теж помиляються

За даними Reuters, саме через цю дрібну помилку материнська компанія пошукового гіганта, Alphabet Inc., у середу втратила ринкову вартість на 100 млрд доларів. Оглядачі галузі побоюються, що Google швидко втрачає довіру на тлі успіхів конкурента — розробника ботів OpenAI, стартапу, який активно підтримує пошуковий гігант Microsoft.

Саме вони ще у листопаді 2022 року розробили штучний інтелект ChatGPT, який вміє створювати дуже природні тексти та навіть пише у різних стилях. Щоправда, він теж регулярно здійснює помилки, які стосуються простих наукових питань.

Наприклад, минулого тижня бот припустився помилки, пов’язаної з фундаментальним рівнянням, яке використовується у ракетобудуванні. ChatGPT попросили навести його, і він видав відповідь, але присутня у студії фахівчиня в цій галузі засвідчила, що та неправильна.