Галактичні промені та мікрогравітація викликають еректильну дисфункцію

Астронавти, перебуваючи у космосі, піддаються впливу непомітного, але дуже небезпечного галактичного космічного випромінювання (ГКВ). Разом із умовами мікрогравітації це може негативно вплинути на їхнє здоров’я, а саме — викликати окислювальний стрес і ендотеліальну дисфункцію. Це, в свою чергу, викликає ризик розвитку еректильної дисфункції.

Астронавт
Астронавт у відкритому космосі. Ілюстрація: techexplorist.com

Нове дослідження ставить перед собою завдання визначити вплив умов космічного польоту та тривалого відновлення на тканини, критичні для еректильної функції — зокрема, на дистальну внутрішню пудендальну артерію та печеристе тіло.

Для участі у дослідженні відібрали 86 дорослих щурів-самців, яких розділили на групи та піддали 4-тижневому розвантаженню задніх кінцівок, а також фіктивному ГКВ на спеціально створеному симуляторі NASA.

Після 12-13-місячного відновлення аналіз тканин пудендальної артерії та печеристого тіла показав, що ГКВ та мікрогравітація дійсно чинять на них згубний вплив. Тому тривалі польоти в космос можуть негативно впливати на судинні тканини, пов’язані з еректильною дисфункцією. Причому негативні наслідки зберігались навіть після тривалого відновлення.

Низькі дози ГКВ та симульована невагомість викликають судинні зміни через підвищений окислювальний стрес. Але, як виявилося, це можна лікувати: деякі антиоксидантні препарати здатні пом’якшити ці ефекти.

Автор дослідження Джастін Ла Фавор у Eureka Alert наголошує на необхідності уважного моніторингу сексуального здоров’я астронавтів після повернення на Землю, зокрема, з урахуванням запланованих пілотованих місій у найближчі роки.

Негативний вплив ГКВ може бути тривалим, але функціональні зміни у тканинах свідчать про те, що еректильну дисфункцію можна лікувати за допомогою націленого впливу на окислювально-відновлювальні процеси та шляхи передачі оксиду азоту.

Раніше ми пояснювали, чому NASA суворо забороняє астронавткам вагітніти у космосі.

За матеріалами techexplorist.com