Світлина дня: комета Леонарда

Головною астрономічною подією грудня 2021 року став візит у внутрішню частину Сонячної системи комети Леонарда (C/2021 A1 Leonard). Зараз вона поступово наближається до перигелію своєї орбіти, що призводить до поступового збільшення її активності. За останні дні на кометі сталося кілька спалахів. Вони збільшили блиск «хвостатої гості» до приблизно +2,6 зоряної величини, зробивши можливою її видимість на нічному небі неозброєним оком.

Комета Леонарда (C/2021 A1 Leonard). Джерело: Michael Jäger

На превеликий жаль, комета Леонарда вже перейшла у Південну півкулю небесної сфери, що унеможливлює її спостереження з помірних широт Північної півкулі. Але ми принаймні можемо милуватися знімками «хвостатої гості», зробленими астролюбителями на півдні.

Комета Леонарда (C/2021 A1 Leonard). Джерело: Gerald Rhemann

Одне з найефектніших зображень комети Леонарда було отримане в ніч із 21 на 22 грудня австрійськими астрофотографами Джеральдом Реманном і Міхаелем Ягером. На момент знімання вони перебували на території Намібії. Реманн і Ягер зазнімкували комету Леонарда з використанням 12-дюймового телескопа.

Варто додати, що 18 грудня «хвостата гостя» була на відстані 4,3 млн км від Венери, що досить близько за астрономічними мірками. За розрахунками вчених, планета мала пройти через хвіст комети, що могло спровокувати виникнення метеорного потоку в її атмосфері. Наразі на орбіті навколо Венери перебуває зонд «Акацукі». Але поки що невідомо, чи намагалося Японське агентство аерокосмічних досліджень залучити апарат для знімання комети.

Докладніше про історію відкриття та траєкторії комети Леонарда ви можете прочитати у нашому спеціальному матеріалі.