FCC дозволила запуск другого покоління Starlink

Федеральна комісія зв’язку США (FCC) видала SpaceX дозвіл на запуск 7500 супутників системи Starlink другого покоління. Це приблизно чверть від запланованого обсягу угруповання.

Запуск супутників другого покоління Starlink в уявленні художника. Джерело: tesmanian.com

На цей час на орбіті знаходиться близько 3300 супутників Starlink — і вже найближчим часом компанія планує довести цей показник до 12 тисяч. Проте йдеться про апарати т.з. першого покоління системи. У майбутньому ж SpaceX планує розпочати розгортання другого покоління Starlink. Ці апарати будуть більшими й потужнішими за нинішні. Основним засобом їхнього виведення на орбіту має стати космічний корабель Starship.

Щоб отримати можливість розпочати реалізацію цього плану, SpaceX подала відповідну заявку до FCC. Компанія запросила дозвіл на запуск 19400 супутників на орбітальні ешелони у 340 та 360 км, 468 супутників на орбітальні ешелони у 604 та 614 км і 10080 супутників на орбітальні ешелони у 525 та 535 км.

У результаті FCC частково задовольнила вимоги SpaceX. Компанія отримала добро на запуск 7500 супутників на орбіти заввишки 525 та 535 км. Що стосується інших апаратів, то FCC відклала рішення з цього питання до того, коли компанія дійсно почне розгортання другого покоління Stalink. Крім того, на SpaceX було покладено низку додаткових вимог, як обов’язок координувати свої дії з іншими супутниковими операторами та NASA. Також FCC запровадила нові обмеження кількості несправних супутників, щоб зменшити ризики, пов’язані з утворенням космічного сміття.

Попри те, що поки FCC дала добро на запуск лише чверті від загальної кількості супутників другого покоління Starlink, аналітики розглядають це рішення, як перемогу SpaceX. Останнім часом компанія зазнавала активних атак з боку конкурентів, які вимагали повністю заборонити розгортання Starlink.

Нагадаємо, що недавно SpaceX оголосила про створення супутникової платформи Starshield, призначеної для розміщення урядових та військових вантажів.