ESA розплавила фрагмент супутника в аеродинамічній трубі

Зараз у навколоземному просторі знаходиться кілька тисяч великих фрагментів космічного сміття — відпрацьовані супутники, верхні ступені ракет і розгінні блоки. З часом усі вони зійдуть з орбіти та ввійдуть в атмосферу Землі. Більшість із них під час цього процесу згорить і перетвориться на дрібні частинки металів або їх оксидів. Але деякі фрагменти все одно виживуть і долетять до поверхні. Якщо вони вцілять у населений пункт, вони теоретично можуть завдати шкоди.

Щоб краще зрозуміти фізику процесу горіння космічного апарату, фахівці з випробувального центру DLR у Кьольні провели експеримент за допомогою плазмової аеродинамічної труби — камери, в якій електромагнітне поле нагріває газ, перетворюючи його на плазму. Це дозволяє імітувати умови, що виникають при вході у верхні шари атмосфери Землі. Алюмінієвий контейнер розміром 30×20×15 см з різними електронними компонентами всередині помістили в камеру. Він зіграв роль фрагмента супутника.

Відео було записане після активації труби. Воно показує процес поступового знищення контейнера під впливом температури в декілька тисяч градусів. Дані, зібрані в ході таких експериментів, повинні допомогти конструкторам під час розробки супутників, які практично повністю згорятимуть в атмосфері, не продукуючи великої кількості сміття.