Екзопланету розміром з Землю знайшли на відстані 72 світлових роки

Астрономи щойно відкрили екзопланету, яка майже такого ж розміру, як Земля. Вона обертається навколо червоного карлика спектрального класу M і розташована не дуже далеко від нас за мірками Всесвіту. Близнюк Землі, який був названий K2-415b, перебуває за 72 світлових роки від нашої планети. Подібність цих світів може пролити світло на те, як планети, схожі на Землю, формуються та еволюціонують по-різному в системах, які дуже відрізняються від нашої. Відкриття прийняте для публікації в The Astronomical Journal.

Враження художника віл екзопланети K2-415b біля червоного карлика
Екзопланета K2-415b біля червоного карлика в уявленні художника. Фото: Pixabay

«Малі планети навколо М-карликів є гарною лабораторією для дослідження атмосферного розмаїття кам’янистих планет і умов, у яких може існувати придатна для життя планета земної групи», — пише міжнародна група астрономів під керівництвом Теруюкі Хірано з Центру астробіології в Японії.

Зазвичай вчені відкривають гігантські планети розміром з Юпітер та більше, оскільки їх відносно легко помітити. А ось кам’янисті світи, такі як наша Земля, помітити важче через їхні розміри. У радіусі 100 світлових років від Сонячної системи виявили лише 14 екзопланет, розмір яких у 1,25 раза перевищують радіус Землі.

Що відомо про екзопланету K2-415b

Екзопланета K2-415b в 1,015 раза перевищує радіус Землі та обертається навколо однієї з найменших червоних карликових зір, на якій знайдений світ розміром із Землю. Зоря K2-415 становить лише 16% маси Сонця. Екзопланету вперше помітили у зібраних даних телескопа Kepler, який не працює з 2018 року. Дані про цю екзопланету також збереглися у наступника Kepler — TESS.

Хоча K2-415b майже однакова за розміром із Землю, проте має вагомі відмінності. Маса екзопланети приблизно втричі більша за земну. Це означає, що K2-415b також щільніша за Землю. Екзопланета розташована дуже близько до своєї зорі — її орбітальний період становить лише чотири дні. Проте K2-415b перебуває всередині межі «зони проживання» K2-415. Це може означати, що у планети ще є атмосфера. У Сонячній системі Венера теж розташована всередині придатної для життя зони, але її атмосфера робить із планети справжнє пекло.

Вчені не сподіваються знайти ознаки життя на K2-415b. Але система є чудовою мішенню для визначення характеристик атмосфери екзопланети та наступних досліджень, які мають за мету виявити приховані та потенційно живі світи.

Раніше ми розповідали про те, як знайти екзопланети у Всесвіті.