Дивовижний літак шукатиме воду в атмосфері Марса

Науковці NASA створюють дивовижний літак MAGGIE, який планують доправити на Марс і використовувати там. Місія насамперед спрямована на пошук води та маркерів життя на Червоній планеті.

Марсіанський літак MAGGIE
Марсіанський літак MAGGIE. Джерело: Ge-Cheng Zha

Новий літак для Марса

Новий безпілотний літак MAGGIE шукатиме воду на Марсі, літаючи у верхніх шарах атмосфери планети. Проєкт його створення щойно отримав перший транш фінансування від NASA й перебуває на самому початку довгого шляху до подорожі в космос.

Поки що про час реалізації проєкту говорити зарано, але безпілотні літальні апарати добре зарекомендували себе на Марсі. Гелікоптер Ingenuity здійснив уже понад 70 польотів і все ще продовжує працювати. Наразі він допомагає своєму партнеру, марсоходу Perseverance, шукати воду і життя на планеті.

MAGGIE, повітряний і наземний інтелектуальний дослідник Марса, — це літальний апарат на сонячних батареях, призначений для вертикального злету і посадки. У його технічному описі зазначено, що він може пролетіти на одному заряді 179 км, а за один марсіанський рік, що дорівнює приблизно 24 місяцям на Землі, він зможе подолати майже 16 тис. км).

Пролітаючи на висоті 1000 м над Червоною планетою, MAGGIE зосередиться на трьох наукових дослідженнях: пошуку води, кращому розумінні джерела слабкого магнітного поля Марса та пошуку сигналів невловимого метану (який може бути, а може і не бути сигналом життя, залежно від джерела).

Проблеми на шляху здійснення місії

Застереження щодо MAGGIE полягає в тому, що технологія перебуває на ранній стадії розвитку, пише головний дослідник Ге-Чен Чжа з компанії Coflow Jet у технічних нотатках місії. Хоча концепція здається здійсненною, він закликає до подальших досліджень в умовах марсіанської атмосфери.

Забезпечення фінансування першої фази програми дозволить продовжити реалізацію концепції. Одного дня літак стане в пригоді для масштабних досліджень. За словами Чжа, MAGGIE зробить революцію в наших можливостях досліджувати майже всю поверхню Марса і приверне увагу громадськості завдяки своїй сміливості та різноманітності середовищ, які він може досліджувати, вивчати й фотографувати.

Фінансування MAGGIE в межах інноваційних концепцій NASA не обов’язково гарантує майбутню дату польоту, але є й інші ровери, які можуть незабаром вирушити на Марс, доки не вирішаться проблеми з фінансуванням.