Двійник Чумацького Шляху: камера темної енергії зазнімкувала галактику NGC 6744

Співробітники наукового центру NOIRLab опублікували новий знімок, зроблений Камерою темної енергії (DECam). На ньому зображена галактика NGC 6744. Вона привернула увагу астрономів своєю схожістю з Чумацьким Шляхом.

Галактика NGC 6744 на знімку Камери темної енергії. Джерело: Dark Energy Survey / DOE / FNAL / DECam / CTIO / NOIRLab / NSF / AURA

NGC 6744 розташована на відстані 31 млн світлових років від Землі у напрямку до сузір’я Павича. Як і наш Чумацький Шлях, вона є спіральною галактикою з перемичкою. Знімок DECam дає змогу в усіх подробицях роздивитися її ядро, що світиться, і витягнуті спіральні рукави, усипані великою кількістю зоряних скупчень. Вони простягаються на 175 тис. світлових років. Це трохи більше діаметра диска Чумацького Шляху, але за своєю морфологією дві галактики дуже схожі, тому астрономи часто називають їх двійниками.

Якщо придивитися до знімка, то праворуч внизу від NGC 6744 в кінці спірального рукава можна помітити тьмяну пляму. Перед нами її галактика-компаньйон, відома під позначенням NGC 6744A.

Це ще одна деталь, яка ріднить NGC 6744 з нашою Галактикою. Її взаємодія з галактикою-компаньйоном аналогічна взаємодії між Чумацьким Шляхом і Великою Магеллановою Хмарою. Оскільки ми перебуваємо всередині Чумацького Шляху, ми не можемо сфотографувати його з боку. Але знімок NGC 6744 дає досить непогане уявлення, який вигляд наша Галактика має для далекого спостерігача.

Знімок NGC 6744 був отриманий у межах програми DESI Legacy Imaging Surveys, метою якої є створення найбільшої 3D-карти нічного неба. Для нього використовується DECam. Вона змонтована на 4-метровому телескопі Віктора Бланко і є одним із найдосконаліших астрономічних інструментів сучасності. Камера здатна отримувати докладні зображення слабких астрономічних об’єктів і виявляти тонкі закономірності космічної структури, спричинені впливом темної енергії й темної матерії.

Раніше ми розповідали про те, як Камера темної енергії сфотографувала скупчення Волосся Вероніки.

За матеріалами NOIRLab