Двадцять повернень із космосу: новий рекорд Falcon 9

13 квітня з космодрому на мисі Канаверал відбувся черговий пуск ракети Falcon 9. Вона успішно вивела на орбіту нову партію апаратів Starlink. Місія виявилася примітною тим, що встановила новий рекорд. Для першого ступеня Falcon 9 з бортовим номером B1062 цей політ у космос став уже двадцятим.

Знімок із великою витримкою, що демонструє пуск Falcon 9 і слід від посадки першого ступеня B1062. Джерело: SpaceX

Після відділення від ракети, B1062 повернувся в земну атмосферу і здійснив успішну посадку на баржу в Атлантичному океані. Найближчим часом він буде доставлений на базу SpaceX, після чого його оглянуть і почнуть готувати до нового пуску.

Ступінь B1062 здійснив свій перший політ у космос у листопаді 2020 року. За час своєї експлуатації, він вивів на орбіту два пілотовані космічні кораблі Crew Dragon (місії Inspiration 4 та Axiom-1), а також понад 500 супутників. Загальна маса доставленого B1062 в космос корисного навантаження, становить 261 тонну, середній час між його польотами — 63 дні.

Варто зазначити, що спочатку перші ступені Falcon 9 (у модифікації Block 5) були сертифіковані на десять польотів. Відтоді SpaceX кілька разів піднімала цю планку — спочатку до п’ятнадцяти, а потім і до двадцяти місій. Яка реальна межа використання перших ступенів Falcon 9, наразі невідомо.

Загалом, за весь час експлуатації Falcon 9, 297 із 308 (96,4%) посадок її перших ступенів завершилися успіхом. Для модифікації Block 5 цей показник становить 272 з 276 (98,6%). Вона також має звання найбільш успішної ракети в історії. Усі 303 пуски Falcon 9 Block 5 були повністю успішними.

Раніше ми розповідали, що дивний переривчастий промінь світла на знімку нічного неба виявився слідом від другого ступеня Falcon 9.