Дуже Великий телескоп зазнімкував «космічну вертушку»

Представлене зображення було отримане Дуже Великим телескопом ESO (VLT). Воно демонструє галактику M 99, яку завдяки своєму зовнішньому вигляду, часто порівнюють з вертушкою.

Галактика М 99. Джерело: ESO/PHANGS

M 99 розташована на відстані 45 млн світлових років від Землі у напрямку сузір’я Волосся Вероніки. Вона класифікується як спіральна галактика із гранд-дизайном. Такі об’єкти характеризуються наявністю потужних, яскраво виражених та добре оформлених спіральних рукавів, які чітко виходять з їхнього центру та надають їм вигляду феєрверкової вертушки-жартівниці. Вважається, що близько 10% від усіх спіральних галактик належать до цього типу.

Зображення M 99 отримане шляхом об’єднання знімків, встановленого на VLT спектрографа MUSE та комплексу радіотелескопів ALMA. Даним VLT відповідають сині та пурпурові кольори, вони показують розподіл зір. Дані ALMA показані червоним та помаранчевим кольором. Вони демонструють розташування газових хмар, які згодом дадуть початок зорям.

M 99 була зазнімкована у межах огляду PHANGS (Physicsat High Angular resolution in Nearby GalaxieS). Його учасники виконують спостереження прилеглих галактик з високою роздільною здатністю на телескопах, що фіксують випромінювання у різних діапазонах електромагнітного спектра. Це дозволяє дізнатися про фізичні властивості розташованих у них світил, газу та пилу. Порівнюючи отримані в такий спосіб дані, астрономи намагаються зрозуміти, що активує, прискорює чи гальмує народження нових зір.

Нагадаємо, що раніше ми публікували знімок галактики M 99, зроблений телескопом Hubble у видимому діапазоні.