Дієта врятує мозок астронавтів під час подорожі на Марс

Вчені закликають приділити більше уваги тому, чим харчуватимуться астронавти під час майбутніх подорожей на Марс. Адже радіація та порушення циркадних ритмів можуть сильно зашкодити їхньому мозку. Однак дієта може цьому завадити.

Дієта допоможе вберегти астронавтів під час подорожі на Марс
Дієта допоможе вберегти астронавтів під час подорожі на Марс. Джерело: www.space.com

Космос впливає на мозок астронавтів

Фахівці, які займаються питаннями майбутніх польотів астронавтів на Марс, радять передивитися підходи до їхнього харчування. Відомо, що тривала космічна подорож вкрай негативно впливає на найрізноманітніші системи людського організму. Раніше науковці вже досліджували те, як радіація та невагомість впливають на кров та кістки.

Проте цього разу фахівці звернули увагу на мозок астронавтів. Довготривале перебування у космосі також впливає на нього не найкращим чином. По-перше, йому шкодить радіація. По-друге, через перебування у замкненому просторі зі штучним освітленням порушуються циркадні ритми. По-третє, психологічне навантаження в цих умовах дуже високе.

Якщо до цього додати ще й зміни в харчуванні, то астронавти цілком можуть зазнавати втрати когнітивних здібностей. А в умовах подорожі на Марс кожна помилка може дорого вартувати. Проте вчені вважають, що цю ситуацію можна виправити саме харчуванням.

Правильне харчування

Науковці вже давно встановили, що дієта тісно пов’язана з ризиком виникнення депресії. Також клінічні дослідження показують, що зміна харчування у поєднанні з іншими заходами добре допомагає подолати цей стан.

Дієта також впливає на розмір і функцію певної області мозку — гіпокампу, який відповідає за навчання та пам’ять, а також психічне здоров’я. Коли навіть здорові молоді люди вживають неякісну їжу, аспекти пізнання, пов’язані з гіпокампом, швидко погіршуються.

З іншого боку, дослідження показують, що дієта, яка містить різноманітні рослинні продукти та морепродукти (багаті на компоненти, які називаються довголанцюговими омега-3 жирними кислотами та флавоноїдами), сприяє покращенню когнітивної діяльності. Це дослідження проводилося в закритій камері, призначеній для імітації умов у космосі, протягом 45 днів.

Крім усього вищесказаного, дієта також впливає на мікробіом кишківника. Це має велике значення для загального самопочуття і також впливає на когнітивні здібності астронавта. Тому одним із головних завдань під час експедиції на Марс буде забезпечення людей здоровим харчуванням. А після прибуття на Червону планету необхідно розпочати виробництво корисних продуктів на місці.