Дім надгігантів: астрономи знайшли нове зоряне скупчення

Астрономи повідомили про відкриття раніше невідомого зоряного скупчення, що отримало позначення Barbá 2. Воно містить щонайменше кілька зір-надгігантів.

Зоряне скупчення Barbá 2. Джерело: Apellániz et al., 2024.

Barbá 2 було вперше виявлено десять років тому чилійським астрономом Родольфо Барба. Він сканував площину Чумацького Шляху за допомогою мультихвильових оглядів і шукав зоряні скупчення, можливо, пов’язані з теплим пилом. У результаті він виявив раніше невідоме скупчення, розташоване на відстані 24 тисяч світлових років (це приблизно можна порівняти з відстанню між Землею та центром нашої галактики).

Однак Родольфо Барба помер 2021 року, так і не встигнувши опублікувати статтю про свою знахідку. Лише зараз команда іспанських дослідників продовжила його роботу і представила результати нового аналізу, доповненого даними обсерваторії Gaia. Вони підтвердили існування скупчення.

Дослідження показало, що радіус ядра Barbá 2 становить 2,74 світлових роки, а саме воно розташоване на відстані близько 24 100 світлових років від Землі. Астрономам вдалося ідентифікувати 201 найімовірнішого члена скупчення, зосереджених поблизу його ядра.

Найяскравіша зоря в Barbá 2 — жовтий надгігант. Крім неї в ньому було виявлено ще шість надгігантів: п’ять червоних і один блакитний. Отже, Barbá 2 було класифіковано як зоряне скупчення, багате на надгіганти. Крім того, дослідження показало, що Barbá 2 не демонструє сильних внутрішніх рухів, не розширюється і не містить значної кількості зір, що «тікають».

Раніше ми розповідали про те, як телескоп Hubble допоміг астрономам знайти невловну чорну діру середньої маси в центрі кулястого скупчення.

За матеріалами Phys.org