Де James Webb має шукати життя

Вчені визначилися з найкращими цілями для пошуку життя. Для цього вони проаналізували екзопланети, відкриті космічним телескопом TESS, та відібрали серед них найперспективніші. Саме їх варто досліджувати космічному телескопу James Webb.

James Webb шукатиме життя на екзопланетах
James Webb шукатиме життя на екзопланетах. Джерело: ESA / Hubble / M. Kornmesser

Скільки планет ми вже відкрили?

Вчені, які працюють із даними космічного телеcкопа Transiting Exoplanet Survey Satellite (TESS), нещодавно опублікували статтю, у якій визначили найперспективніші цілі для пошуку інопланетного життя. Вважається, що вже зараз є шанс його виявити, якщо мати потужний спектрограф та знати, куди його направляти.

Такий спектрограф у розпорядженні вчених є. Він встановлений на космічному телескопі James Webb. Його вже використовували для хімічного аналізу атмосфер екзопланет, щоправда, життя поки що не знайшли.

Вчені могли б продовжити використовувати цей спектрограф для дослідження інших екзопланет, але їх вже зараз відомо надзвичайно багато. Тільки один TESS уже знайшов понад 5 тис. світів, але значна частина з них досі не підтверджена. А в цілому кількість кандидатів у екзопланети вже наближається до 10 тис.

Найперспективніші кандидати для пошуку життя

Тож для того, аби знайти для James Webb найперспективніші цілі, вчені проаналізували всіх кандидатів в екзопланети, відкритих TESS. Спочатку їх розділили на групи відповідно до приблизного радіуса та прогнозованої температури поверхні.

Потім ті групи, які здаються найкращими для пошуку життя, проаналізували за двома параметрами: метрикою спектроскопії пропускання та метрикою спектроскопії випромінення. Простіше кажучи, вчені оцінили планети за тим, наскільки легко виміряти спектр світла, яке проходить крізь атмосферу, та того, яке вони самі випромінюють.

Обидві ці характеристики самі по собі відображають тільки те, наскільки помітним є спектр екзопланети на тлі того, що її оточує. Тож вони скоригували цей показник з урахуванням реальних можливостей сучасних обсерваторій.

У результаті дослідники отримали перелік зі 103 кандидатів у екзопланети. 14 із них є підтвердженими, й саме їх визначили як найпріоритетніші цілі для James Webb. Навіть якщо життя там не знайдуть, вчені зможуть отримати чітку картину спектральних ліній, з якими у подальшому можна буде порівнювати інші спостереження.