Метою місії ARIEL стане тисяча екзопланет

Європейська місія з дослідження екзопланет Atmospheric Remote-sensing Infrared Exoplanet Large-survey (ARIEL) готується до запуску в 2028 році. Її метою стане дослідження атмосфери 1000 екзопланет.

Місяя ARIEL дослідить 1000 екзопланет
Місія ARIEL дослідить 1000 екзопланет. Джерело: www.archynewsy.com

Як ARIEL буде досліджувати 1000 екзопланет?

Європейська космічна агенція (ESA) продовжує готувати до запуску свій орбітальний телескоп ARIEL. Поки що апарат знаходиться на стадії розробки. Однією з проблем, над якими зараз працюють інженери, є автоматичний вибір цілей для спостереження.

Вчені покладають на обсерваторію великі надії. Планується, що вона зможе докладно дослідити атмосфери більш ніж 1000 екзопланет. Новий телескоп буде дуже відрізнятися від уже наявних «мисливців за екзопланетами». Апарати на кшталт орбітального телескопа Кеплер чи Transiting Exoplanet Survey Satellite (TESS)— це насамперед оглядачі. Вони спостерігають за ділянками неба і за змінами яскравості відкривають нові планети.

ARIEL вивчатиме вже відкриті планети. Його основним завданням стане визначення складу та температури атмосфер далеких світів. Крім того, новий телескоп зможе спостерігати за деякими з екзопланет протягом їхнього повного оберту орбітою. Це дозволить створити так звані криві фаз. І стане зрозуміло, як саме обертається планета.

Навіщо потрібен ще один телескоп?

ARIEL є представником нового покоління космічних апаратів, призначених для вивчення екзопланет. Досі вчені концентрувалися на пошуку ознак існування таких об’єктів, бо спочатку не знали, скільки їх може бути у Галактиці і як часто вони зустрічаються. Тепер, коли кількість кандидатів у екзопланети вимірюється тисячами, стало зрозуміло, що вони таке ж звичайне явище, як і зорі.

Наступний етап досліджень полягає у тому, щоб більше дізнатися про вже відкриті екзопланети. По-перше, треба переконатися, що вони справді існують там, де їх помістили дослідники у своїх статтях. Бо досі навіть значна частина підтверджених планет біля інших світил спостерігалася усього кілька разів упродовж нетривалого часу.

По-друге, треба уточнити параметри їхньої орбіти, бо діаметр, ексцентриситет та нахил оцінені тільки для дуже небагатьох небесних тіл. Нарешті, чимало можна дізнатися про клімат. Про це можуть розповісти детальні спектроскопічні дослідження. Адже досі усі оцінки умов на екзопланетах базуються на великій кількості припущень. Саме збиранням таких даних і займеться ARIEL.

За матеріалами www.universetoday.com