Чи може алмазний пил охолодити планету

Для того, аби охолодити Землю, науковці давно вже пропонують розпиляти у верхніх шарах атмосфери аерозолі, які відбиватимуть світло назад у космос. Тепер вони припустили, що найкращим матеріалом для цього може бути алмазний пил.

Алмазний
Алмазний пил в атмосфері. Джерело: marcorank.com

Кліматичні зміни на Землі та їхня незворотність

Міжвідомча група кліматологів, метеорологів і науковців про Землю знайшла докази того, що скидання алмазного пилу з літака в атмосферу може охолодити планету. У своєму дослідженні, опублікованому в журналі Geophysical Research Letters, група використовувала 3D-моделі клімату для порівняння аерозолів, які можуть бути використані для охолодження планети.

Попередні дослідження показали, що Земля перебуває на переломному етапі — потепління планети призвело до змін у глобальних погодних умовах, які можуть лише погіршуватися з потеплінням. Якщо це правда, то дехто стверджує, що єдиним рішенням наразі є швидкий пошук способу охолодження планети. Деякі вчені пропонують розгорнути мільйони пристроїв, що витягують вуглець із повітря, який потім можна було б секвеструвати.

Проблема в тому, що якщо ми досягли переломного моменту, видалення вуглецю не допоможе — ми маємо знайти спосіб не просто зменшити потепління, а й активно охолодити планету. Єдиний спосіб зробити це, на думку більшості експертів, полягає у впорскуванні аерозолів в атмосферу, щоб відбивати сонячне світло і тепло назад у космос.

Штучне охолодження планети

Головним кандидатом для цього зараз є діоксид сірки. Оскільки він природним чином вивергається в атмосферу вулканами, вчені мають досить гарне уявлення про те, що станеться, якщо люди почнуть впорскувати його штучно. Недоліком є те, що це може спричинити кислотні дощі по всьому світу. Це також може зашкодити озоновому шару і, ймовірно, порушити погодні умови в нижніх шарах атмосфери.

У цьому новому дослідженні вчені задалися питанням, який матеріал найкраще підійде як охолоджувальне середовище для планети. Щоб з’ясувати це, вони побудували 3D-модель клімату, яка показала вплив додавання аерозолів в атмосферу. Програмне забезпечення також включало ефекти різних аерозолів, такі як відбиття світла і тепла, те, як аерозолі врешті-решт осідають на землю і чи будуть вони злипатися в атмосфері, зберігаючи більше тепла.

Потім дослідницька група змоделювала вплив на Землю ін’єкцій семи кандидатів: кальциту, алмазу, алюмінію, карбіду кремнію, анатазу, рутилу і діоксиду сірки. Воно показало, що алмазний пил був би найкращим варіантом — частинки відбивали б найбільше світла і тепла, вони залишалися б у повітрі протягом розумного періоду часу і не були б схильні до злипання. Дослідники зазначають, що оскільки алмазний пил хімічно інертний, малоймовірно, що він вступить в реакцію з утворенням кислотного дощу.

Модель припускає, що впорскування 5 млн тонн синтетичного алмазного пилу в атмосферу на рік могло б охолодити Землю на 1,6°C за 45 років. Недоліком, звісно, була б величезна вартість — приблизно 200 трлн доларів.

Як таргани вижили після падіння метеорита, що знищив динозаврів?
Вибух у космосі: побудований компанією Boeing супутник зруйнувався на геостаціонарній орбіті