Червоточини можуть посилювати світло у 100 тисяч разів

Невелика група астрофізиків, пов’язаних із кількома китайськими науковими установами, дійшла висновку, що якщо червоточини реальні, то вони можуть посилювати світло у 100 тисяч разів. Результати дослідження викладені у статті, опублікованій у журналі Physical Review Letters.

Червоточина в уявленні авторів фільму «Інтерстеллар». Джерело: Warner Bros

Червоточини (їх також називають кротовими норами) — це гіпотетичні «тунелі» у просторі-часі, що з’єднують різні регіони Всесвіту. Деякі астрофізики вважають, що червоточини можуть використовуватися для подорожей, що перевищують швидкість світла, або пересилання повідомлень.

Китайські вчені задалися питанням, чи здатні червоточини створювати, викривляти й посилювати світло, подібно до найпотужніших об’єктів у Всесвіті, зокрема чорних дір. У процесі дослідження вони виявили, що можна розрахувати, як електричний заряд, пов’язаний із червоточиною, спотворюватиме світло, що проходить повз неї. Також вони знайшли теоретичні докази того, що породжені червоточинами події мікролінзування будуть схожі на лінзування чорних дір, що ускладнило б встановлення їхнього джерела.

Водночас попередні дослідження показали, що чорні діри можуть розщеплювати світло, яке проходить повз них, виробляючи різну кількість копій об’єкта, розташованого за ними. Вчені припускають, що червоточина змогла б згенерувати лише три копії зображення за нею — дві однакові й тьмяні та одну яскраву. І якщо такі копії справді існують, вони припускають можливість величезного збільшення. Розрахунки показують посилення світла у 100 тисяч разів, що набагато більше, ніж у випадку з чорними дірами.

На думку вчених, саме ця відмінність може бути способом відрізнити чорні діри від червоточин. Звичайно, у випадку, якщо червоточини справді існують. Але якщо це так, вони могли б стати цінним інструментом для астрономів, що дозволяє вивчати дуже далекі та тьмяні об’єкти, котрі не здатні побачити телескопи.

Ви також можете почитати, як гравітаційна лінза допомогла телескопу James Webb побачити народження перших зір у ранніх галактиках.

За матеріалами https://phys.org.