Частковий успіх: ракета Alpha не змогла вивести вантаж на задану орбіту

Через проблеми з верхнім ступенем ракеті Alpha не вдалося вивести вантаж на потрібну орбіту. Про це йдеться в повідомленні, опублікованому компанією Firefly.

Пуск ракети Alpha. Джерело: Trevor Mahlmann

Alpha була запущена 22 грудня. Метою місії було виведення на орбіту невеликого супутника-демонстратора, побудованого компанією Lockheed Martin. Космічний апарат мав випробувати електронно керовану антену, яка може бути використана на майбутніх широкосмугових супутниках.

Спочатку політ проходив у штатному режимі. Перший ступінь Alpha успішно відпрацював свою ділянку, після чого верхній ступінь із супутником вийшли на проміжну орбіту з висотою перигею у 215 км і висотою апогею 523 км. Після цього мало відбутися ще одне включення двигуна другого ступеня, яке б «скруглило» орбіту.

Але його так і не відбулося. Через проблеми з двигуном зв’язка залишилася на проміжній орбіті. При цьому, сам супутник відокремився від ступеня і вийшов на зв’язок. Однак через низький перигей своєї орбіти на кожному витку він «чіпляє» верхні шари атмосфери та втрачає висоту. За оцінками фахівців, найімовірніше, супутник припинить своє існування через кілька тижнів.

На цей час, на рахунку ракети Alpha значаться чотири польоти в космос. Лише один із них був абсолютному успішним. Мова про місію VICTUS NOX, під час якої компанія Firefly успішно вивела на орбіту військовий супутник, після отримання 24-годинного повідомлення про запуск. Дебютний політ ракети завершився невдачею через аварію в роботі першого ступеня, під час другої місії стався збій у роботі верхнього ступеня, через що вантаж був виведений на нерозрахункову орбіту.