Багряне космічне море (фото)

Співробітники Європейської Південної обсерваторії (ESO) опублікували нове видовищне зображення об’єкта далекого космосу. На ньому можна побачити емісійну туманність Gum 10.

Емісійна туманність Gum 10. Джерело: ESO

Туманність Gum 10 розташована на відстані 10 400 світлових років від Землі у напрямку до сузір’я Корма. Вона названа на честь свого першовідкривача, австралійського астронома Коліна Гама. За свою кар’єру він знайшов близько 80 подібних об’єктів.

Характерний рожевий колір туманності пояснюється таким чином. Потужне ультрафіолетове випромінювання розташованих усередині Gum 10 гарячих блакитних зір іонізує газові хмари, що їх оточують, вибиваючи електрони з їхніх атомів. Коли ці електрони рекомбінують, це призводить до випромінювання світла на певній довжині хвилі. Оскільки хмари міжзоряного газу переважно складаються з водню, емісійні туманності на кшталт Gum 10 мають характерний червоний колір. Що стосується темних областей, то вони відповідають густим скупченням пилу, що блокує світло від фонових об’єктів.

Знімок туманності був зроблений за допомогою інструменту FORS2, змонтованого на Дуже Великому телескопі ESO. Зображення було отримано в межах програми «Космічні скарби ESO» (ESO Cosmic Gems) — освітньо-просвітницької ініціативи, метою якої є знімання цікавих, загадкових або просто красивих об’єктів південного неба. Знімкування зазвичай проводиться в такий час, коли телескопи обсерваторії через ті чи інші причини не в змозі вести заплановані спостереження.

Раніше ми розповідали про те, як астрономи зуміли зазнімкувати малинову туманність.