Астрономи знайшли залишки вихідного зоряного диска Чумацького Шляху

Команда дослідників із Китаю та Канади повідомила про виявлення залишків вихідного зоряного диска, з якого надалі виросла наша галактика Чумацький Шлях.

Чумацький Шлях в уявленні художника. Джерело: Nick Risinger

Результати досліджень говорять, що Чумацький Шлях почав своє життя як невелика галактика. Згодом він втягнув у себе безліч інших галактик і значно виріс у розмірах. Астрономи знаходять залишки цих галактик по всьому Чумацькому Шляху, що значно ускладнює їм задачу визначення структури та віку його вихідного зоряного диска.

Для того, щоб знайти відповідь на це питання, міжнародна команда дослідників вивчила велику кількість зір у різних куточках нашої галактики. Вони шукали світила, що мають схожий вік і орбітальні характеристики. Їм вдалося ідентифікувати групу, яка, на їхню думку, є частиною того самого первісного диска, з якого виріс наш Чумацький Шлях. Команда назвала цей диск ПанГу.

Дослідження показало, що найстаріші зорі ПанГу сформувалися понад 13 млрд років тому. Це суперечить попереднім моделям, згідно з якими перша структура Чумацького Шляху виникла близько 12,5 млрд років тому.

За оцінками вчених, маса початкового ядра Чумацького Шляху дорівнювала 3,7 млрд сонячних. Воно не було повною мірою диском: його висота на ранньому етапі майже дорівнювала діаметру. Однак із часом він став плоскішим, практично не змінившись у довжині та ширині. Вчені вважають, що стародавній Чумацький Шлях досяг піка зореутворення близько 11 млрд років тому. Тоді ж наша галактика досягла нинішніх розмірів.

Варто зазначити, що сучасна маса ПанГу становить близько 2,2 млрд мас Сонця, що становить лише 0,2% від нинішньої маси нашої галактики. Це наочно демонструє, наскільки сильно Чумацький Шлях складається з матеріалу, поглинених ним, інших галактик.

Нагадаємо, що раніше астрономи опублікували найдетальнішу інфрачервону карту Чумацького Шляху.

За матеріалами Phys.org