Астрономи знайшли теплі суперземлі у двох близьких червоних карликів

Міжнародна команда дослідників повідомила про виявлення двох екзопланет. Вони обертаються навколо близьких червоних карликів.

Суперземля, що обертається навколо червоного карлика, в уявленні художника. Джерело: Gabriel Pérez Díaz, SMM (IAC)

Відкриття було зроблено під час вивчення даних телескопа TESS. Він виявив періодичні коливання блиску червоних карликів TOI-6002 і TOI-5713, розташованих на відстані 104 і 133 світлових років від Землі відповідно. Подальші спостереження підтвердили, що вони викликані екзопланетами, які обертаються навколо них.

Обидві екзопланети являють собою суперземлі. Так називають тіла, чия маса вища за земну, але значно нижча за масу Нептуна. У нашій Сонячній системі немає таких об’єктів.

Перша зі знайдених TESS суперземель отримала позначення TOI-6002 b. Її радіус становить 1,65 земного, а маса майже в чотири рази перевищує масу Землі. Орбіта планети пролягає на відстані близько 0,06 а. о. (9 млн км) від зорі, період обертання дорівнює 10,9 дня. Передбачається, що рівноважна температура TOI-6002 b становить 48 °С.

Друга суперземля TOI-5713 b приблизно на 77 % більша за Землю, а її маса оцінюється в 4,3 земних. Екзопланета має орбітальний період 10,44 дня і теж віддалена від батьківської зорі на 0,06 а. е. Її рівноважна температура перебуває на рівні 74 °С.

За словами дослідників, через досить велику похибку у визначенні маси, склад двох суперземель поки що не зрозумілий. Вони можуть бути як кам’янистими, так і багатими водою світами.

Також варто зазначити, що TOI-6002 b отримує від своєї зорі в 1,7, а TOI-5713 b — у 2,4 раза більше енергії, ніж Земля від Сонця. Отже, обидві суперземлі розташовані поблизу внутрішнього краю населеної зони своїх систем. Це робить їх цікавими об’єктами для майбутніх досліджень, спрямованих на вивчення еволюції екзопланет від гарячих, але потенційно придатних для життя, до світів, що нагадують Венеру.

Раніше ми розповідали про те, як астрономи знайшли суперземлю, що межує з гарячим юпітером.

За матеріалами Phys.org