Астрономи знайшли «пустельний» регіон на околицях Всесвіту

Група дослідників з Каліфорнійського університету оголосила про відкриття «пустельного» регіону на кордоні Всесвіту. Він містить у два-три рази менше галактик, ніж прогнозують сучасні космологічні моделі. Ми бачимо цей регіон таким, яким він був 12 мільярдів років тому.

Пустельний регіон на кордоні Всесвіту. Джерело: TNG Collaboration

Знахідка була зроблена в ході дослідження, що торкалося проблеми «темних століть». Відразу після Великого Вибуху у Всесвіті були відсутні яскраві джерела світла, а весь простір був заповнений хмарами нейтрального водню, що не пропускали ультрафіолетове випромінювання. “Темна епоха” завершилася після формування перших зір. Їх потужне випромінювання поступово реіонізувало навколишні газові хмари, зробивши простір прозорим для світла.

Ультрафіолетове випромінювання найяскравіших і найгарячіших зір раннього Всесвіту розподілено вкрай нерівномірно. Астрономи мають дві основні версії, що пояснюють цей феномен. Згідно з першою, галактики були «розсіяні» по Всесвіту не так однорідно, як досі вважалося. Згідно з другою, з якоїсь причини процес остигання окремих регіонів йшов набагато швидше, ніж передбачає теорія.

Хронологія Всесвіту. Джерело: NASA/WMAP Science Team/wikipedia.org

Щоб знайти відповідь на це питання, астрономи використали телескоп «Субару» (обсерваторія Мауна Кеа, Гавайські острови) для спостереження за одним з таких темних регіонів діаметром близько 500 млн світлових років. Проаналізувавши отримані дані, дослідники дійшли висновку, що він дійсно є «космічною пустелею», що містить малу кількість галактик. Тому процес реіонізації у цьому регіоні йшов набагато повільніше, ніж у решті куточків Всесвіту.

За матеріалами: http://spaceref.com