Астрономи знайшли ізольовану галактику багату на темну матерію

Використовуючи радіотелескоп FAST, китайські астрономи виявили нову галактику. Вона ізольована та має відносно низьку зоряну масу. Дослідники вважають, що у ній переважає темна матерія.

Морфологія темної галактики. Джерело: Xu et al, 2023

На сьогодні FAST є найбільшим у світі радіотелескопом із заповненою апертурою. Його діаметр становить 500 метрів, він активно використовується для вивчення пульсарів, процесів формування та еволюції галактик, а також для пошуку темної матерії.

Під час одного зі спостережень FAST виявив кілька нових хмар нейтрального атомарного водню у локальній частині Всесвіту. Одна з них, що отримало позначення FAST J0139 +4328, привернула увагу астрономів.

Вимірювання показали, що FAST J0139+4328 знаходиться на відстані 94 млн світлових років від Чумацького Шляху. Подальше вивчення виявило, що насправді це не газова хмара, а дискова галактика, що відрізняється надзвичайно низькою яскравістю. Маса її зоряного населення становить менше ніж 690 тисяч мас Сонця. При цьому, галактика досить багата на газ, чия маса була оцінена в 83 млн сонячних.

За словами дослідників, співвідношення виміряної маси говорить про те, що у FAST J0139+4328 темна матерія домінує над звичайною (баріонною). Очевидно, у неї є газовий диск, що обертається, але в ньому немає зір. Це, разом із тим фактом, що темна матерія в FAST J0139+4328 домінує над звичайною, свідчить про те, що вона знаходиться на ранній стадії формування.