Астрономи визначили вік та масу Мімози

Команді астрономів з Австралії, США та Європи вдалося вперше визначити точну масу Бети Південного Хреста, також відомої під назвами Бекрукс та Мімоза. Вона розташована на відстані 280 світлових років від Землі та займає двадцяте місце у списку найяскравіших зірок на нічному небі. Світило входить до складу знаменитого астеризму Південного Хреста, який відображений на прапорах шістьох держав.

Сузір’я Південний Хрест. Джерело: Wikipedia.org

Ще в середині XX століття астрономи визначили, що система Мімози складається як мінімум із двох зір, головним компонентом якої є змінна типу β Цефея. Температура її поверхні становить 27 000 °C, вона є джерелом потужного зоряного вітру.

У межах недавнього дослідження міжнародній команді астрономів вдалося вирахувати масу та вік Мімози. Для цього вони поєднали методи астросейсмології (спосіб вивчення внутрішньої структури зір шляхом дослідження частотних спектрів їхніх пульсацій) та поляриметрії (вимірювання орієнтації світлових хвиль зорі).

Учені проаналізували дані, зібрані космічними телескопами WIRE та TESS, а також результати спостережень, виконаних низкою наземних обсерваторій. Врешті вони визначили, що маса Мімози приблизно в 14,5 раза перевищує сонячну, а її вік становить майже 11 млн років. На сьогодні це найбільше масивне світило, вік якого вдалося визначити завдяки методу астросейсмології. За словами авторів дослідження, вони сподіваються, що у майбутньому його можна буде використати для вивчення інших зір-гігантів.

Раніше ми писали про те, як телескоп Hubble досліджував околиці AG Кіля — однієї з найяскравіших і найпотужніших зір Чумацького Шляху. Її світність перевищує сонячну майже у мільйон, а маса — в 55-70 разів.