Астрономи виявили зародок газового гіганта, що не розвинувся

Міжнародна команда астрономів повідомляє про виявлення раніше невідомої екзопланети. Вона являє собою мінінептун.

Мінінептун в уявленні художника. Джерело: ESA

Відкриття було зроблено під час аналізу фотометричних даних, зібраних телескопом TESS. Йому вдалося зафіксувати періодичні зміни блиску зорі TOI-2018. Вона являє собою бідний металами помаранчевий карлик, розташований на відстані 91 світлового року від Землі. Подальші спостереження, виконані за допомогою наземних обсерваторій, підтвердили, що TOI-2018 має компаньйона, і дали змогу визначити його основні характеристики.

Знайдена екзопланета TOI-2018 b має радіус, що у 2,27 раза перевищує радіус Землі, і масу, що в 9,2 раза перевищує масу Землі. Вона навряд чи є сприятливим місцем для життя. Екзопланета робить один оберт навколо своєї зорі всього за 7,44 дня, рівноважна температура її поверхні становить 380 °C.

На думку дослідників, TOI-2018 b являє собою мінінептун. Це означає, що вона має тверде ядро, яке оточене воднево-гелієвою оболонкою або сумішшю льоду та гірських порід.

Дослідники зазначають, що фізичні характеристики TOI-2018 b близькі до порога, за яким настає прискорена акреція речовини з подальшим формуванням повноцінного газового гіганта. Цілком можливо, що цей світ являє собою планетарне ядро, яке так і не перетворилося на велику екзопланету.

Наявні дані також свідчать про те, що в цій системі може існувати ще одна екзопланета. Вона приблизно на 50% більша за нашу планету, її маса становить 3,6 маси Землі. Підтвердження існування цього об’єкта потребуватиме додаткових спостережень.

Раніше ми розповідали про те, як телескоп James Webb може допомогти астрономам знайти життя в інших зоряних системах.