Астрономи підтвердили існування льоду на Меркурії

Використовуючи архівні дані, зібрані радіотелескопом Аресібо, астрономи підтвердили та уточнили розташування покладів водяного льоду на Меркурії. Результати роботи допоможуть покращити методику дослідження крижаних відкладень на інших тілах Сонячної системи, наприклад, на Місяці.

Меркурій. Джерело: NASA / Johns Hopkins University Applied Physics Laboratory / Carnegie Institution of Washington

Перші відомості про наявність льоду на Меркурії були отримані телескопом Аресібо ще в 1990-ті роки. Характеристики радіосигналів від полюсів планети вказали на наявність там яскравих областей, чиї властивості були аналогічні властивостям льоду. Після цього астрономи висунули припущення, що поклади льоду можуть бути на дні ніколи не освітлюваних Сонцем полярних кратерів.

Апарат MESSENGER, який вивчав Меркурій у проміжку з 2011 по 2015 рік, підтвердив, що розташування яскравих областей збігається з кратерами, розташованими у вічній тіні, а їхнє дно багате воднем. Подальший аналіз даних дозволив ученим з упевненістю заявити, що на першій планеті від Сонця справді є лід, мабуть, доставлений туди кометами.

2019 року телескоп Аресібо знову провів радарне сканування полюсів Меркурія. Команда американських дослідників об’єднала зібрані ним дані з результатами спостережень MESSENGER. Це дозволило створити найдетальнішу карту покладів водяного льоду на Меркурії та навіть визначити рівень його чистоти.

Радарна карта покладів льоду на північному полюсі Меркурія. Джерело: Edgard G. Rivera-Valentín та ін. / The Planetary Science Journal, 2022

Виявилося, що відкладення майже чистого водяного льоду в постійно затінених областях Меркурія оточені більш «брудним» матеріалом, що складається із суміші льоду та реголіту. Інший цікавий факт полягає у тому, що найчистіші поклади льоду не завжди розташовуються усередині великих полярних кратерів.

Ви також можете почитати про наукові результати прольоту Меркурія, виконаного апаратом BepiColombo восени минулого року.