Астрономи отримали зображення різдвяної ялинки в космосі

Астрономи отримали зображення зоряного кластера NGC 2264, яке виявилося надзвичайно схожим на різдвяну ялинку. Насправді воно є комплексним і створене як на основі даних інструментів, що працюють в оптичному діапазоні з Землі, так і тих, що отримані від рентгенівського космічного телескопа Chandra.

Космічна ялинка
Космічна ялинка. Джерело: NASA

Ялинка у космосі

Група американських астрономів зробила до Різдва подарунок усім, хто любить науку про зорі. Ним стало зображення чогось, що дуже нагадує новорічну ялинку. Насправді це — зоряне скупчення NGC 2264, розташоване на відстані 2500 світлових років від нас.

Зелений колір — це рештки газопилової туманності, з якої й утворилося скупчення, а те, що видається яскравими вогниками — молоді зорі. Їхній вік складає від 1 до 5 млн років. Що ж стосується їхньої маси, то вона досить різна. Деякі зі світил на зображенні вдесятеро менші за наше Сонце. Вага інших перевищує його у сім разів.

Саме зображення є синтезованим. Схожість з ялинкою створюється не стільки завдяки формі самої хмари, скільки через її зелений колір, і при цьому у представленій презентації вона обертається.

Як отримали зображення

Попри те, що «ялинка» трохи несправжня, історія отримання цього зображення вражає. Для того, щоб його зробити, вчені об’єднали дані одразу від кількох телескопів, які працюють у різних частинах спектра.

Наприклад, оптичні дані отримані від 90-сантиметрового телескопа Національного наукового фонду WIYN на горі Кітт-Пік. Саме вони відповідальні за зелений колір «ялинки». Зорі на зображенні створені за даними від проєкту Two Micron, який споглядає небо в інфрачервоному світлі.

Також до всіх цих даних додали результати спостереження скупчення NGC 2264 у рентгенівському діапазоні. Їх отримали завдяки космічному телескопу Chandra. Саме він найкраще бачить спалахи, які відбуваються на молодих зорях. Деякі з них подібні до сонячних і пов’язані з активністю магнітних полів. Інші з’являються через те, що газ час від часу закриває ці світила від нас.